מדפים מעוצבים לחנויות

מדפים מעוצבים לחנויות

מדפים מעוצבים לחנויות – הרבה מעבר למתקן שימושי

עיצוב נכון ויעיל, משפיע על הצרכן ,מבלי שהצרכן ממש מודע לכל התחושות והמחשבות המתעוררות בו תוך כדי חווית הקנייה. כאשר העין נמשכת למוצר מסוים או לחלופין מתרחקת מקבוצת מוצרים אחרת – לא תמיד נשים לב לכך או נוכל להסביר מדוע התנהגנו דווקא בצורה מסוימת . חלק ממה שמשפיע על ההתנהגות הצרכנית הנו עיצוב מתחמי הקניה, בהם ממלאים מדפים ומתקני מידוף לחנויות תפקיד מרכזי. בעוד היתרון במדפים הפשוטים והפונקציונליים ששירתו אתכם עד כה ברור, חשוב להבין שדווקא הפופולאריות והתפוצה הרחבה שלהם, פוגעת בעיצוב ובייחוד של נקודת המכירה שלכם. ניתן להתבסס על המידוף הקלאסי למטרות ופונקציונליות (ומחיר…) מבלי לוותר על עיצוב המעביר מסרים ומעורר תחושות. כדאי  ולהתחיל לדמיין באילו מדפים מעוצבים לחנויות תבחרו להצגת המוצר שלכם.

מה כדאי לקחת בחשבון בעת בחירת תכנון מדפים מעוצבים?

תהליך הבחירה או התכנון של מדפים מעוצבים צריך להיות מושפע בראש ובראשונה מסוג המוצרים שהם צפויים להציג- גודל, כמות, משקל. האם אתם מתבססים על מידוף קיים הדורש שדרוג, או מידוף חדש לחלוטין ,בו ניתן גם לבחור בפתרונות עץ, מתכת, אלומיניום וזכוכית , כל חומר גלם משדר אווירה שונה וייחודית לו. הפתרון המהיר למידוף קיים הוא השימוש בכובשי מדף. כובשי המדף ,מתלבשים על החלק הקדמי של המדף משנים את מראהו, מבלי שיידרש שינוי במידוף עצמו. זה הפתרון הנח והמהיר ביותר לשדרוג נראות, לחיפוי וריענון המראה של מידוף ישן, לבידול קטגוריות. הכובשים יכולים להיות ממתכת, אלומיניום , פלסטיק קשיח או עץ. לכובשי המדף אפשרות לשילוב מסרים מתחלפים, הם כוללים פס מחיר אינטגרלי, גדר ,ובאים במגוון צבעים ואורכים . גם כאשר מדובר על מדפים לסופר נתכנן את שדרוג המדפים- נתייחס למחלקות שונות, ניתן לייצר פתרונות שדרוג למדפים להעלות את קרנה של מחלקת היין, עם חיפוי עץ. לשלב פתרונות תאורת לד מתחת למדפים בסחורה יותר ייחודית כגון קוסמטיקה וטיפוח, או להעביר מסרים של ייחוד ושוני במחלקות נבחרות אחרות. להעלאת היקף המכירות – משקיעים במדפים מזמינים מידוף הוא הבסיס כל חנות המוכרת מוצרים, ניסיון העבר מוכיח כי השקעה בשדרוג  ועיצוב המידוף ,לפתרונות מזמינים ונעימים למראה מוביל לעלייה בהיקף המכירות של המוצרים המוצגים על גביו. תכנון של מדפים מעוצבים לחנויות הוא איננו דבר פשוט, אך בדיוק לשם כך עומדת לרשותם חברת B-Smart. לחברתנו עשרות פתרונות שבוצעו בחנויות בכל מגזר, כולל כובש מדף בשם “טווס 7” הנמצא היום בלמעלה מ- 6 רשתות שיווק שונות בארץ.  אל תהססו לפנות אלינו לקבלת פרטים נוספים או תיאום פגישת התייעצות.   תכנון חנויות הינו דבר מורכב המחייב שילוב של ידע וניסיון. אחת הנקודות המורכבות והרגישות בכל חנות, ללא קשר למוצר הנמכר, הוא כיצד מציגים את המוצר (שיווקית) ללקוחות וכיצד מאחסנים אותו (פרקטיקה). למרכיב של המדפים ועמדות התצוגה/ אחסון השונות יש משקל מכריע בתכנון החנות, ומשקל מכריע לא פחות בתקשורת הפסיכולוגית של העסק עם הלקוחות. 

סוגי מדפים 

החלוקה הראשונה של מדפים היא לסוג החומר, קיימות 2 קבוצות עיקריות של מדפים, מעץ וממתכת. הרוב המכריע של הרשתות הגדולות בתחום המזון בוחר כמובן בסוג המתכתי ואילו חנויות שבהן יש מעט מוצרים, בלאי נמוך והיקפי עבודה קטנים יותר בוחרות במדפי עץ. רשתות גדולות וגם חנויות בינוניות, בעיקר בתחום המזון, יבחרו מדפי מתכת סטנדרטיים הבנויות על סיסטמות רגילות לכל סוגי האחסנה. המדפים הינם מודולריים, עמידות גבוהה, אפשרויות תצוגה רבות (מבחינת זוויות) וגם המחיר בגבולות הסביר. החיסרון היחידי של המדפים ה”קלאסיים” הוא בעובדה שכולם נראים דומים וזה יכול ליצור תחושת שעמום בקרב לקוחות. חברת B.smart יודעת לייצר פתרונות יצירתיים כדי להתגבר על תחושה זו, כדוגמת מתקני מחירים, גבולות מעץ לסחורה ובאמצעות קירוי/ ציפו מעץ דק על הפרופילים החיצוניים.

מבנה יחידת מדפים 

יחידת מדפים לסופרמרקט נקראת שדה. שדה מוגדר כמתחם המדפים (אורך, רוחב, עומק) בין 2 רגליים. בהתאם למוצרים המיועדים לאחסנה בשדה ייבחר העומק ( 30/40/50/60 ס”מ ), הרוחב (65/85/100/125 ס”מ) והחיזוק לרגליים (במשקל כבד נהוג להוסיף רגל נוספת, שלישית ). ניתן אף להזמין מדפים בשיטת Tailor made  , בדרך כלל מעץ בהתאם לרצונות וצרכי הלקוחות, מדפים כאלו כמובן יעלו יותר ויסופקו לבית עסק בטווחי זמנים ארוכים יותר מאשר אספקת מדפי מתכת סטנדרטיים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבחירת מדפי עץ בהזמנה אישית הוא כשהעיצוב גובר על הפונקציונליות (לא רלוונטי בסופרים גדולים, יותר רלוונטי בחנויות בוטיק).  

מדפים לחנויות – מחירים

לשאלה ‘כמה עולים מדפים לחנות?’ יש מגוון תשובות:
  1. ראשית, במידה ומדובר בtailor made -, המחיר יכול להסתכם באלפי ₪ ליחידת שדה. יש משתנים רבים והדבר תלוי בעיקר ברצונות וביוקרה שמכוונים בעלי העסק.
  2. במדפים סטנדרטים ממתכת לסופרים גדולים בדרך כלל מדובר בטווחי מחירים של 700-1100 ₪ ליחדת שדה, המחיר ישתנה בהתאם לתוספות ( מחירונים, חוצצים, גבולות, מוצרים נלווים ).
  3. במקרה של מדפים לחנויות, מחירים יכולים להשתנות בהתאם לסעיף ההובלה: למחיר המדפים יש להוסיף הובלה בהתאם לכמות ההזמנה ולמיקום הגאוגרפי של בית העסק.
  חברת B.SMART – מומחים בתחום חברת B.SMART   מבית-בוכוולטר בעלת ותק של קרוב ל-30 שנים בשוק הקמעונאי, עוסקת ביבוא, יצוא, תכנון, התקנה ושירות של ציוד תצוגה ואחסון, והמובילה בתחומה בארץ. אנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו לשיחת ייעוץ בטלפון 02-9905891  או במייל.  
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

USAIsrael
יש לכם שאלה? זקוקים לייעוץ מקצועי?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור 077-2308149 או שלחו הודעה
ליצירת קשר