מערכת לניהול מדפים

איך לדחוף את המוצרים שלך קדימה- מערכת לניהול מדפים השימוש הגובר בשנים אחרונות בארץ בדחפנים, (דוחפנים, דוחפני מדף , PUSHERS, PUSHFEED),מעיד על החשיבות של הפתרון  כה חשוב, והתוצאות הכספיות ברורות . באירופה הדחפנים משולבים בעשרות קטגוריות ונותנים פתרונות החל מדחיפת פיצות קפואות מלמטה למעלה ! במקפיא אמבט, דרך דחפנים ייעודיים לטבלאות שוקולד שוכבות בשתי קומות על מדף ,ועד דחפני סיגריות, משקאות וכמובן טואלטיקה .למעשה רוב המדפים באירופה ברשתות הגדולות מנוהלות ע”י מערכת לניהול מדפים ראשית נסביר, על המוצר עצמו– הדחפן, הוא רכיב המתלבש על המדף- כל מדף ,כל עומק, מכל סוג, וחומר. הדחפן עצמו עומד בקצה האחורי של שורת המוצרים ודוחף אותם תמידית לחזית. ככה שתמיד המדף נראה מלא, ומזמין. בקצה המדף יהיה מעצור שימנע מהמוצר לעוף מהמדף. ועכשיו ליתרונות הברורים של הדחפן \ דוחפני מדף : הקונה מקבל החלטות מרובות בנקודת המכירה! – וקונים יכולים לקנות רק את מה שהם יכולים לראות! מדפי הכוללים דחפנים מובילים לנראות אופטימלית , וכשבוחנים שדה שלם , שימוש בדחפנים מביא לכך שכ60% מהמוצרים על המדף מוצגים בצורה אופטימלית, פי שלוש משדה שאינו מתוחזק עם דחפנים . יתרת המוצרים מוצגים בצורה מיטבית יחסית למיקומם (קצה גבוה\נמוך).     מלבד מסרים פסיכולוגיים משניים העוברים ללקוח שרואה שדה מלא ומסודר-מסר של שפע, מגוון, חנות מטופלת ומתוחזקת היטב, הכי חשוב הוא הגידול במכירות. בקטגוריות של שוקולדים , מחצית מהלקוחות הנחשפים קונים….שיפור בנראות באמצעות דחפנים מ50% ל85%  הביא לעליה של 6% בסל קניה ועליה של 12% במחזור הקטגוריה! דחפנים ששולבו בקטגוריות מוצרים קפואים העלו מכירות במעל % 100 ! יתרון גדול נוסף הוא הנושא של צמצום ניכר בעלויות סידור המדפים.
  • % 40 בממוצע מזמן עובדי החנות מושקע בסידור סחורה
  • מהווה מעמסה כבדה על משאבים
  • זאת משימה סיזיפית ולא אהודה
  • יש פחות משאבים פנויים לתת שרות
  כיוון שעלות כ”א משמעותית מאוד בקמעונאות המסורתית. חיסכון בשעות עבודה קשור ישירות להגדלת רווחי החנות. הדחפנים מפחיתים את הצורך של סידור המדפים (לעיתים מספר פעמים ביום),חוסכים זמן וכסף. מחקרים שביצענו בחברתנו, הראו שרוב הדוחפנים מחזירים את עלותם תוך מספר חודשים רב בחיסכון זמן הסידור ובלי לחשב את העלייה בשביעות רצון והגדלת המכר. הדור הבא של הדחפנים : כבר היום אנו מתקינים עשרות דחפנים המשלבים בחזיתם את כמות המוצרים שנשארה על המדף, ומהווים למעשה מערכת לניהול מדפים . היתרון העיקרי הוא הימנעות ממצב של מחסור בסחורה – ניתן בקלות לדעת מה יש וכמה. הימנעות מחסור במוצר  OUT OF STOCK  – משמעותית מאוד.
  • 70% מהלקוחות לא ישובו לקנות מוצר אם הוא חסר במלאי שוב ושוב
  • פגיעה משוערת במחזור בשל 00S היא של כ 4%
  • 75% מבעיות OOS נובעות מהחנות עצמה
יתרה מכך ,ניתן לקנות היום דחפנים טלמטריים, היודעים לשדר את מצב הסטוק ולהתריע מראש על מחסור עתידי, או לדווח על איזה מוצר נימכר יותר ומתי.   איך בוחרים דחפנים : כדאי להתחיל באזהרה, השוק מלא בדחפנים מאיכות נמוכה. ההבדל לא תמיד ניראה בעין, אבל בשטח התוצאות ברורות- קנו את הדחפן באיכותי יותר, עדיף חברה אירופאית וייצור באירופה ! יתרה מכך ,יש חשיבות רבה לבחור בדחפנים היודעים לדחוף מוצרים עגולים (כמו דיאודורנטים. דחפן שאינו ייעודי למוצר עגול יוביל יפגע בדחיפה. חברת POS  הגרמנית, שאנו היבואנים הרשמיים שלה (באמצעות חברת האחות בוכוולטר ),היא החברה הגדולה והמובילה בעולם לנושא הדחפנים. לחברה עשרות דחפנים שונים שנועדו להתאמה מקסימלית שלה המותאמים מראש לפי משקל וסוג המוצר- כך שהדחיפה לא תהיה חזקה מדי- סחורה ” עפה” מהמדף, או חלשה מדי- סחורה לא מתקדמת לחזית. יתרה מכך ,לחברה יתרון ייחודי- ככל שיש פחות עומס\לחץ על הדחפן- ככה הוא דוחף פחות חזק. עוצמת הדחיפה היא בהתאם למעמס. כה שאם נישאר מוצר אחד, לא ייוצר מצב שהוא נורה החוצה כשהלקוח ימשוך אותו….. מסכמים :
  • הלקוח קונה רק מה שהוא רואה- חשוב לוודא שהמדפים תמיד מלאים ,וכל ה”פייסים” מלפנים.
  • נראות מעלה מכירות- שדה שכולו דחפנים –משפר נראות פי 3!!
  • סידור סחורה יקר וסזיפי- אפשר וכדאי לחסוך אותו
  • שימוש בדחפנים מאפשר לחסוך עלויות מלאי על המדף
  • OOS  מהווה גורם מרכזי לאובדן הכנסות-דחפנים הם כלי מרכזי להימנעות ממנו
חברת בי סמארט ריטייל  מתמחה ביעוץ תכנון ליווי והקמה של חנויות וחללים מסחריים. אנחנו כאן בכדי לסייע לכם למקסם את ביצועי העסק שלכם ע”י ידע, ניסיון ,עיצוב או אבזרים תומכים. צלצלו עכשיו לפגישת ייעץ ראשונה ללא תשלום 054-6720500 או צרו קשר דרך האתר
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

USAIsrael
יש לכם שאלה? זקוקים לייעוץ מקצועי?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור 077-2308149 או שלחו הודעה
ליצירת קשר