הדמיה - בי סמארט - הרוקח

עיצוב פנים מסחרי

מהו עיצוב מסחרי? מה ההבדל בין עיצוב מסחרי לבין עיצוב רגיל, ומי אחראי על העיצוב הזה בכלל?   שאלות לגבי עיצוב חנות, עיצוב חנויות ועיצוב חלליים מסחריים  ומי המתאים לכך ביותר, הוא נושא שאנו נתקלים בו רבות. בסקירה זאת ננסה להסביר מיהם “השחקנים ” הרלוונטיים ומה התרומה של כל אחד מהם לתהליך חשוב זה.   ראשית, לגבי עיצוב מסחרי. לעיצוב תמיד יש מטרה. לעיצוב מסחרי מטרה ספציפית:
  • לשפר פעילות מסחרית.
  • להעלות מכר ולאפשר רווח מקסימלי מכל מ”ר.
  • לשלב ערכי המותג ויצירת חווית הלקוח.
  התמהיל המיוחד הזה הוא האתגר העומד בפני המתכנן והמעצב ופיצוח שלו יסייע רבות להשיג את יעדי העסק.   מי “במשחק ” : אדריכלים לרוב מעורבים בתכנון חללים בכלל וחללים מסחריים בפרט. יתרונם הגדול הוא הראיה המרחבית  שלהם, ויכולתם לתכנן ולשלב מעבר לרצפת המכירה גם את כל הנדרש בתקנות- מחסנים, שירותים  וכדומה, תוך עמידה בעשרות תקנים ותקנות. הבעיה היא שלעיתים קרובות, מקצועיים ככל שיהיו, מנותקים האדריכלים מהמשתמש באותו החלל המסחרי- הלקוח. יש צורך בהבנה עמוקה של התנהגות הלקוח, צרכיו ודרכי הפעולה שלו בכדי שהחלל המסחרי יתאים ללקוח.   מעצבי פנים, גם הם חבורה מוכשרת ומלומדת, אבל כמו האדריכלים , הם נוטים להאדיר את החלל ולא לתת תשומת לב מספקת להיבטים השיווקיים, לערכי המותג ושפת המותג, כך שישתלבו נכון בחלל המסחרי\חנות. מעצבי פנים יעצבו חנות יפה, אבל לא בהכרח עובדת…..   נקודה חשובה נוספת ,היא הצורך להכיר בצורה מעמיקה את הקמעונאי עצמו, את בעל החנות, את הצרכים התפעוליים והאדמיניסטרטיביים שלו. בכל חנות, ללא קשר לתחום ולגודל, ההיבטים התפעוליים משפיעים מאוד על נוחות העבודה, יעילות, ומתוך כך גם על כח האדם הנדרש לתפעול נכון. להזכירכם, עלות כ”א ברוב המרחבים קמעונאים, היא העלות השוטפת הגבוהה ביותר. עיצוב לא אופטימלי יוביל להעלאת עלויות ולפגיעה ברווחיות !   מה הפתרון– הפתרון שלנו לקחת חברת עיצוב ותכנון לחנויות וחללים מסחריים עם היכולת להתמודד עם ה”שילוש הקדוש” :
  • צרכים תפעוליים של החנות \החלל המסחרי
  • ערכי מותג ושפה- וכיצד להביעם בנקודת המכירה ולשמור על נכסיי המותג
  • הלקוח – צרכים ותועלות, מה רוצה, למה בחר בנו, איך נבדל עצמינו ונתאים אליו ?
  כמעצבי חנויות מומחים (כן, עשרות רבות של חנויות שתכננו ועיצבנו בכל הארץ- הופכות אותנו למומחים….), אנחנו נוטים לתכנן ולעצב לפעמים בניגוד להמלצות של האדריכל המלווה, או איזה חבר מעצב פנים – לפעמים על החנות להיראות צפופה ועמוסה, לפעמים אנחנו דווקא ממליצים לרווח ולתת פחות מידוף ומעט מבחר. לעיתים עיצוב יוקרתי ומושקע מרתיע את הלקוח, ולעיתים עיצוב “נקי” מעביר אוירה לא נכונה יחסית לערכי המותג.   צרו אתנו קשר ממש עכשיו, קבלו פגישת ייעוץ ראשונה חינם ללא התחייבות ויחד, נטפל בעיצוב החנות או החלל המסחרי שלכם. בין באם מדובר בחנות קיימת, חנות לקראת שדרוג או חנות בהקמה . מחכים להיפגש אתכם ,בהצלחה !
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

USAIsrael
יש לכם שאלה? זקוקים לייעוץ מקצועי?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור 077-2308149 או שלחו הודעה
ליצירת קשר