פתיחת מינימרקט

פתיחת מינימרקט– לא פותחים בלי ערך מוסף !!

למעוניינים לפתוח מינימרקט  יש בד”כ בראש ,תמונה ברורה של איך  תראה החנות, ולשאלה “למה שיקנו אצלך ?”- התשובה הברורה, בגלל השרות הניקיון והמחיר…..

אבל התשובה הזאת כוללת רק חצי מהאמת, שרות ניקיון ומחירים ,הם הדברים הבסיסיים ביותר בחנות. בלעדיהם לא ניתן להצליח ,אבל רק איתם לא ניתן להצליח….

אנו בבי סמרט ליווינו עשרות עסקים וסייענו להם לפצח ולהבין מהו היתרון היחסי המתאים להם וללקוחות.

מה שדרוש הוא יתרון ברור, יתרון יחסי. היתרון צריך להיות בעיקר ברור ללקוח, יתרון שיאפשר ללקוח להסביר לעצמו למה הוא קונה אצלנו ולא אצל המתחרים :

מספר דוגמאות ליתרון יחסית שכזה (בהגדרות שיווקיות, ניקרא ליתרון כזה “בידול”) :

  • נגישות- קל להגיע, קרוב למשהו, חניה נוחה, יכולת להיכנס ולצאת מהר
  • מחיר- לכאורה גורם משיכה  רציני, אבל כדאי רק כשאתה היבואן, היצרן או בעל יתרון אמתי, כיוון שזה יתרון שלא מחזק נאמנות, היות והלקוח שלי יעזוב אותי אם מישהו ימכור בשקל פחות….
  • זמינות- פתוח בזמנים שנוחים ללקוח, והאחרים לא ..(היום האינטרנט גם שחקן על זמינות )
  • מגוון- “רק אצלו אפשר למצוא את כל הסוגים….”
  • חווית קניה – מרשים, כיף ,נעים ,מיוחד….
  • שרות- בעיקר כשיש צורך בסיוע, במידע, בעזרה –(ראו את פריחת הטמבוריות אל מול רשתות ה”עשה זאת בעצמך”, שבד”כ הצוות שלהם נותן שרות פחות ממוצלח…..)

מרגע שזיהינו את היתרון המבדל שלנו, ויש לנו אסטרטגיה אל מול הלקוח, עלינו להתמיד ולחזק ככל שניתן בכל אלמנט, בכל נקודת מגע של הלקוח, את העברת היתרון הזה. בעיצוב החנות בתכנון התנועה בה, במגוון, בסוגי המצבעים (אם בכלל..) בחוויית הקניה הכוללת .

למעשה אנו עוברים לבניית ערך מוסף ללקוח. חווית הקניה צריכה לתמוך בערך מוסף שזה. המהיר חייב להיות מהיר, “בעל המגוון “צריך לכלול מגוון יותר מהרגיל, הנגיש צריך להיות נח ומהיר וכך הלאה .

מבחינת השווקים , חלה שינוים ועדכונים.

בבי. סמרט אנו לומדים מטרנדים והתפתחויות בעולם ומהווים מקור ידע מרכזי לגבי השינויים בהתנהגות הצרכנים בקמעונאות הישראלים ,לדוגמא היום הלקוחות מודעים למחירים ומבצעים ויכולים לבדוק בכל רגע בנייד מחיר אצלך המתחרים. פיצולי הקניה גברו, ואנשים קונים קניות יותר קטנות וממוקדות. זמן שווה כסף וחלק מהלקוחות מוכנים בחלק מהזמן לשלם עבור הזמן והנוחות.

לקוח אשר לא ידע לזהות את הערך המוסף שלנו, לא יצא סיבה טובה להיכנס אלינו, ככה העסק יפגע מאוד.

הבסיס להתנהלות נכונה וטובה של עסק הוא לקוחות נאמנים החוזרים, מבססים סל קניה, מגדילים אותו לעיתים ומהווים מקור מצוין להמלצות ללקוחו חדשים .

עסק ללא יתרון יחסי ללקוח, סובל מנאמנות נמוכה ולא יכול לתכנן ולנהל את התנהגותו העסקית .

נספק ללקוח ערך מוסך ברור (ושוב, לא תמיד הוא מחפש בזול)  -הלקוח מחפש אחר תועלות ואם הוא ימצא בחנויות תועלת מבחינת מיקום, שירות, מחיר, חוויה ומותג הוא צפוי להמשיך לפקוד את החנות. בעלי החנויות, או היזמים, נדרשים להבין את הצרכים האמתיים של הצרכן ולתת לו את הערך הנדרש.

נשמח לסייע לכם לחדד את היתרון היחסי  שלכם ולסייע בתכנון עיצוב והקמה של החנות הבאה שלכם ,חדשה או משודרגת מהקיים.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

USAIsrael
יש לכם שאלה? זקוקים לייעוץ מקצועי?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור 077-2308149 או שלחו הודעה
ליצירת קשר