תכנון ועיצוב חנויות נוחות

חניות הנוחות שאופיינו בעבר כפתרונות מקומיים בתחנות דלק, הרחיבו משמעותית את הפופולאריות שלהן והן נמצאות היום במגוון מיקומים- התחנות רכבת אוטובוס, בתי חולים, נקודות עניין תיירותיות ועד השתלבות מלאה ברחובות העיר. 

חנויות הנוחות (פיצוציות בסלנג ) הן חלק אינטגרלי בחיים המודרניים, בכל מגזר, ובכל צורת יישוב- עירונית או כפרית. חנויות הנוחות זוכות לפריחה ושגשוג כיוון שהן נותנות מענה מרכזי לתועלת שהן בין החשובות ללקוחות בזמנים מודרניים- המחסור בזמן והחיפוש אחר נוחות. 

חנויות הנוחות מאפשרות ללקוחות למצוא חלק ניכר מצרכי היום יום שלהם במיקום נח ונגיש שחוסך להם נסיעה\ זמן.  הלקוח מבין את “העסקה” ומוכן לה – עבור השרות והחיסכון בזמן הוא יתבקש לשלם יותר והוא משלם .

תכנון חנויות שמוכרות יותר

תכנון ועיצוב של חנות נוחות (פיצוציה \קיוסק) צריכים לתת מענה אופטימלי לתועלות שמחפש הלקוח מחנות הנוחות ,תועלות אלו, יוגדרו כערכי יסוד : 

  • מהירות  -הלקוח מעוניין להשלים את הקניה במהירות מבלי לוותר על כל האפשרויות ומבלי להרגיש שפספס הזדמנויות .בניגוד לחנויות רגילות המנסות להאריך את שהות הלקוח בחנות ,בכדי להגדיל את המכר, בחנות נוחות התגלה שהארכת השהות מבלבלת את הלקוח ומקטינה את המכר ולכן על התכנון לאפשר הולכת לקוח נוחה לכלל האזורים, להוליך את הלקוח לכלל המחלקות והאפשרויות ולסייע ללקוח בשילוט קטגוריות ברור שיעבר מסר ” כאן תמצא את המוצר הזה”
  • “חבילות \BUNDLE-דרך נוספת להקל על הלקוח ולשרת את ערך ה”מהירות ” היא ליצור חבילות ערך שיתנו פתרון מלא לצורך הלקוח  ויתאימו לצורך שעולה אצלו: לדוגמא פתרון לרעב קל, קפה ומאפה, פתרון לארוחת צהריים, נשנוש בריא .בחבילות כאלו נקל על הלקוח בכך שלא יצטרך לברור את כל האפשרויות והמחירים- מחד הלקוח יודע שקיבל הצעה מסחרית כדאית ומאידך אנו מגדילים או לפחות מבטיחים את היקף הקניה .
  • נוחות” – נוחות כערך, קשה למדידה והיא סובייקטיבית  ותלוית לקוח -אבל ניתן להציג אותה כמתן מענה לצרכים של לקוחות במקום רלוונטי . תכנון חנות יכלול מבחינת בחירת המגוון  שילוב של קטגוריות מוצרים שיתנו מענה לכל צורך שעשוי לעלות, פתרון בסיסי אבל מספק רגעית – החל מפתרונות לטיפול בתינוקות (חיתולים, מזון, מוצץ, מגבונים ), טיולים (כובע, גזיה, אלתוש, קרם הגנה ), אירוח  (עוגות ,בונבוניירות, פיצוחים, קפה ויין ) ועוד ועוד..

 

תכנון חנות – האתגרים

יש מספר אתגרים עיצוביים שיש להתייחס אליהם בעבודת התכנון והעיצוב של חנות נוחות \ פיצוציה \ קיוסק :
ראשית  נזכור להתייחס לשטח המצומצם המאפיין חנויות נוחות אל מול ריבוי קטגוריות ומוצרים,. אתגר נוסף שיש להתייחס אליו הוא העובדה שחלק מהמוצרים הם בעלי תחלופה מהירה וחשוב לשלב בתכנון המסחרי הקצאת שטח מספיקה עבורם כך שלא נגיע למצבים של מדפים ריקים. האתגר השלישי הוא העובדה כי חנויות נוחות מאופיינות בצוות קטן מאוד ויהיה צורך לתכנן את החנות כך שתהיה אפשרות פיקוח מרבית של צוות הקופה על החנות והמעברים ובמקביל לתכנן את המידוף כך שיעמוד בסבבי מילוי מועטים ביום .

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

USAIsrael
יש לכם שאלה? זקוקים לייעוץ מקצועי?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור 077-2308149 או שלחו הודעה
ליצירת קשר